czne metody pozycjonowania, np. Google – Raport dotyczący spamu.
W związku z ogromnym zainteresowaniem pozycją danej strony w wyszukiwarce zaczęto stosować różnorodne metody pozycjonowania m.in. takie, których nie akceptują twórcy wyszukiwarek lub nie są zgodne z zaleceniami dla tworzących strony, gdyż „zaśmiecają” wyniki wyszukiwania. Te metody zaczęto nazywać nieetycznymi. Są to na przykład:
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Optymalizacja_dla_wyszukiwarek_internetowych
Optymalizacja_dla_wyszukiwarek_internetowych Kontrowersjeedytuj
Algorytm wyszukiwarki odpowiedzialny za prezentowanie wyników na odpowiednich pozycjach analizuje kilkaset najważniejszych czynników strony i ciągle ulega modyfikacjom.
Kontrowersje w pozycjonowaniu stron wynikają ze sposobów zdobywania linków prowadzących do stron – IBL oraz z nieetycznych technik stosowanych w pozycjonowaniu. Działania niezgodne z zaleceniami dla webmasterów przyjęło się nazywać spamem w wyszukiwarkach. Spam w wyszukiwarkach jest traktowany podobnie jak spam pocztowy, czyli elektroniczne wiadomości masowo rozsyłane do osób, które ich nie oczekują.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Optymalizacja_dla_wyszukiwarek_internetowych
Co się zalicza do etycznych technik pozycjonowania?
Etyczne techniki pozycjonowania to nic innego, jak wykonywanie takich działań, które są polecane przez twórców stron oraz takie, które są akceptowane przez twórców wyszukiwarek. Istnieje cały szereg takich działań, których zadaniem jest polepszenie pozycji strony w rankingu wyszukiwania. Jedną z popularniejszych technik jest wymiana linków oraz umieszczanie stron w kategoriach tematycznych. Innym działaniem, które może poprawić wyniki wyszukiwania jest usunięcie błędów z kodu strony oraz jego optymalizacja. Również czytelne opisywanie odnośników oraz właściwe opisanie elementów strony jest postrzegane jako etyczna technika pozycjonowania. Te metody są akceptowane przez wyszukiwarki, więc ich stosowanie poprawi pozycję strony.